اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| لایروبی رودخانه‌های شهرستان سیمرغ با پیش‌بینی اعتبار 30 میلیارد ریالی/ خدمات گروه‌های مرمی و جهادی در سیل

امام جمعه شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه تاکنون لایروبی ۱۳ کیلومتر از ۲۱ کیلومتر لایروبی رودخانه‌های این شهرستان صورت گرفت، گفت: پیگیری انجام شده با شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریالی در این زمینه در نظر گرفته شد که قرار شد ادامه یابد.

فارس من|  لایروبی  رودخانه‌های  شهرستان سیمرغ با پیش‌بینی اعتبار 30 میلیارد ریالی/ خدمات گروه‌های مرمی و جهادی در سیل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان « اینجا جنگ زده نیست؛ سیمرغ است که به آب افتاده» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ اینجا هم جزو شهرستان سیمرغ است. یکی از قسمت‌های سیل گرفته بخش مرکزی شهرستان سیمرغ این کوچه به‌دلیل مجاورت با کانال زهکشی شهری بیشترین ارتفاع آب را در بخش مرکزی کیاکلا در زمان سیل دیده و نیز خسارت‌های هنگفتی به اهالی این کوچه و کوچه شهید اخلاقی وارد آمده است.

انتظار این است تا مسؤولان با حضور و پیگیری جدی وضعیت دشوار در جهت رفع مشکلات همراهی کنند.

امام جمعه شهرستان سیمرغ درباره آخرین وضعیت سیمرغ با گذشت ۱۵ ماه از سیل، اظهار کرد: بعد از قضیه سیل همه مجموعه مردم، گروه‌های مردمی و جهادی، خیران و دستگاه‌های اجرایی و امدادی حضور پیدا کردند و خدمات خوبی ارائه دادند.

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی افزود: در این اتفاق خانه‌های زیادی تخریب شد که توسط کمیته‌امداد، بهزیستی، خیران و گروه‌های جدیدی احداث و برخی نیز بازسازی شده است.

وی اضافه کرد: دو پل در حادثه تخریب شد که مقدمات کار  انجام شد و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

امام جمعه شهرستان سیمرغ بیان کرد: کشاورزان بسیاری نیز خسارت دیدند که شناسایی کشاورزان خسارت‌دیده انجام شد و یک‌هزار و ۶۵۶ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و بیش از  ۷ میلیارد تومان برای جبران خسارت به آنان پرداخت شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه مهم‌ترین مشکل بحث لایروبی منطقه است، تصریح کرد: به‌دلیل بارش‌های زمستانی و همچنین بحث کرونا این پروژه تعطیل شد که باید انجام شود.

یوسفی با اشاره به اینکه تاکنون لایروبی ۱۳کیلومتر از ۲۱ کیلومتر لایروبی صورت گرفت، افزود: با پیگیری انجام شده با شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریالی در این زمینه در نظر گرفته شد که قرار شد ادامه یابد.

وی در پایان گفت: در ماجرای سیل همانند بحث کرونا شاهد حضور گروه‌های مردمی بودیم که در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول